October 23, 2011

Awak...boleh saya bertanya dan bercerita???

 assalamualaikum...

amaran..ini adalah entry jiwang..huhu..kepada siapa2 yang tak suka sila abaikan..haha...
Awak...boleh saya bertanya???

adakah awak terfikir tentang saya ketika awak berada di sana?tidak terlintas ke nama saya, rupa saya, kasih sayang yang saya berikan ketika awak jalani hidup awak seharian di sana?ingatkah awak akan kenangan manis kita bersama?

Awak...boleh saya bercerita???

saya rindu awak...saya sentiasa ingat awak...saya selalu cakap kat awak yang saya rindu awak dan harap awak faham yang saya betul2 rindukan awak...dan tanpa saya sedar air mata jernih mengalir di waktu saya teringatkan awak.

Awak...boleh saya bertanya lagi???
bahagiakah awak disana? gembirakah awak di sana? senyumkah awak di sana? tawakah awak di sana tanpa saya?erm..awak tak lupa saya kat sini kan???

Awak...boleh saya bercerita lagi???

saya sayang awak tau...sayang sangat...awak buat saya jadi diri saya bila bersama awak..ingat lagi tak ayat nie?? saya bahagia sangat bila dengan awak..saya tak kesah apa orang nak cakap pasal diri awak, rupa awak, kerja awak dan sebagainya sebab saya kenal sayang saya...terima kasih kerana hadir dalam hidup saya dan buat saya rasa bahagia, gembira dan yang sewaktu dengannya...ehem2..saya harap awak boleh terima diri saya seadanya saya sekarang ni...





* maaf andai terover...sekian...



p/s : ketika menghasilkan enty nie 
mood dalam keadaan jiwang karat..hehe..








a w a t i f a z i z i

October 21, 2011

'Shiema Sufian ajak menjelajah'

assalamualaikum...





wahai penduduk kampung!!! shiema ajak pergi menjelajah...

apa lagi..jom laa join sama..

picit SINI

















a w a t i f a z i z i

jom cuba

Mengapa Cincin Perkahwinan Disarungkan Di Jari Manis

satukan kedua tangan anda dan tekuk jari tengah ke bahagian dalam,kemudian 4 jari lainnya pertemukan ujungnya (lihat gambar).

permainan dimulai.5 pasang jari tetapi hanya sepasang yang tidak boleh dipisahkan....

1.cuba buka ibu jari anda,ibu jari boleh di buka kerana ibu jari mewakili orang tua.manusia mengalami sakit dan kematian,oleh kerana demikian orang tua kita juga akan meninggalkan kita suatu hari nanti.

2.tutup kembali ibu jari anda dan buka jari telunjuk anda,jari telunjuk mewakili saudara kita (abang,kakak,adik).mereka memiliki keluarga sendiri,dan mereka juga akan meninggalkan kita suatu hari nanti.

3.sekarang tutup jari telunjuk anda dan buka jari kelingking anda,jari kelingking mewakili anak-anak.cepat atau lambat anak-anak juga akan meninggalkan kita kerana mereka harus berkeluarga sendiri.

4.selanjutnya,tutup jari kelingking anda,bukalah jari manis dimana anda menyarungkan cincin perkahwinan.anda akan heran kerana jari manis tersebut tidak boleh dibuka.kerana jari manis mewakili suami isteri,selama hidup anda dan pasangan anda akan terus melekat satu sama lain,sehidup semati.






*kalau masih belum paham,cuba baca ayat diatas sekali lagi.








a w a t i f a z i z i

October 3, 2011

a real boyfriend is....

When you break her heart
[ the pain never really goes away ]


When she misses you
[ shes hurting inside ]


When she says its over
[ she still wants you to be hers ]


When she reposts this bulletin
[ she wants you to read it ]


When she walks away from you mad
[ Follow her ]


When she stare's at your mouth
[ Kiss her ]


When she pushes you or hit's you
[ Grab her and don’t let go ]


When she start's cursing at you
[ Kiss her and tell her you love her ]


When she's quiet
[ Ask her what’s wrong ]


When she ignore's you
[ Give her your attention ]


When she pulls away
[ Pull her back ]


When you see her at her worst
[ Tell her she's beautiful ]


When you see her start crying
[Just hold her and don’t say a word ]


When you see her walking
[ Sneak up and hug her waist from behind ]


When she's scared
[ Protect her ]

When she lay's her head on your shoulder
[ Tilt her head up and kiss her ]


When she steal's your favorite hat
[ Let her keep it and sleep with it for a night ]


When she tease's you
[ Tease her back and make her laugh ]


When she doesn’t answer for a long time
[ Reassure her that everything is okay ]


When she looks at you with doubt
[ Back yourself up with the truth ]


When she say's that she like's you
[ she really does more than you could understand ]


When she grab's at your hands
[ Hold her's and play with her fingers ]


When she bump's into you
[ bump into her back and make her laugh ]


When she tells you a secret
[ keep it safe and untold ]


When she looks at you in your eyes
[ don’t look away until she does ]

- Stay on the phone with her even if she’s not saying anything



- DON'T let her have the last word


- call her Hot...but Gorgeous or Beautiful is soo much better


- Say you love her more than she could ever love you


- Argue that she is the best girl ever- When she's mad hug her tight and don't let go


- When she says she's ok don’t believe it, talk with her


- because 10 yrs later she'll remember you


- Call her at 12:00am on her birthday to tell her you love her


- Call her before you sleep and after you wake up


- Treat her like she's all that matters to you


- Tease her and let her tease you back


- Stay up all night with her when she's sick


- Watch her favorite movie with her or her favorite show even if you think its stupid


- Give her the world


- Let her wear your clothes


- When she's bored and sad, hang out with her


- Let her know she's important


- Kiss her in the pouring rain


- When she runs up at you crying, the first thing you say is: "Who's butt am I kicking today baby?"




--DONE--












a w a t i f a z i z i

suka suki

assalamualaikum...

hari ni genap 4 bulan MIA pergi belayar..miss u a lot dear...hrmm..insyaallah lagi dua bulan u nak balik...tak sabar sangat nak tunggu waktu tuu...*cepat la balikkkkkk

"bila dok kat sana tuu jgn lupa kita kat c nie tau.."

hari ni jugak daa 303 days since we have been together...insyaallah esok tak la esok sgt ok erm mlm nie pukul 12.24 a.m. genap 10 bulan bersama dengan MIA..haha...*sampai macam tuu skali kira date...


--DONE--




p/s : doakan semoga kita bersama 
selamanya ayang...
short enrty









a w a t i f a z i z i