June 30, 2011

Hargai Wanita

assalamualaikum...

hari ni kita cerita tentang wanita je..bley???hehe..

istimewanya wanita ialah..

Disebalik KELEMBUTANNYA dia memiliki kekuatan yang begitu dahsyat..
TUTUR katanya merupakan KEBENARAN..
SENYUMAN’nya adalah SEMANGAT bagi orang yang dicintainya.. 

PELUKAN & CIUMANnya bisa memberi KEHANGATAN bagi anak2nya.. 

Dia TERSENYUM bila melihat temannya tertawa.. 
Dia TERHARU Dia MENANGIS bila melihat KESENGSARAAN pd org2 yg dikasihinya. .. 
Dia mampu TERSENYUM dibalik KESEDIHAN’nya..
  
Dia sangat GEMBIRA melihat KELAHIRAN.. 
Dia begitu sedih melihat KEMATIAN.. 
TITISAN air matanya bisa membawa PERDAMAIAN.

tapi untuk yang sudah berkahwin..
 
Tapi dia sering dilupakan oleh SUAMI krn 1 hal… 
Bahawa “Betapa BERHARGAnya dia”...

kpd suami2 di luar sana..hargailah isteri2 anda dan kepada yang belum berkahwin sayangilah bakal isteri anda itu.. :)

--DONE--

sumber : inche google...




p/s : daa nak g cls daa..




a w a t i f a z i z i

Tidak Perlu Sebab untuk Cintakan Seseorang

Assalamualaikum..

ary nie kelas k0l 2 jew yg ada,kelas pg sumer batal gara2 lecture ade hal..hehe..td ngah golek2 kat fb jumpa la n0te kazen watif..sebenarnya bila kte fikirkan balik tidak perlu sebab mengapa kite cintakan sesorg dan bila dah jadi pasangan kita tu kita kenalah terima si dia dengan seadanya, baik buruk si dia..jom bce cite nie n kpd yg sdh pnh bce, bce gak skali lg..huhu..

DALAM SATU KISAH PERCINTAAN YG MENARIK..SEPASANG SUAMI ISTERI BERJLN D TEPI SEBUAH TASIK YG INDAH..KEMUDIAN MEREKA BERHENTI D SEBUAH BANGKU YG D SEDIAKAN D TEPI TASIK..KEMUDIAN SI ISTERI BERTNYA KEPADA SI SUAMI...INI DIALOG MEREKA:

ISTERI :MENGAPA ABG SUKAKN SY??MENGAPA ABG CINTAKN SY???

SUAMI :ABG XBLH MENERNGKAN SEBABNYA..NAMUN BEGITU ABG MMG MENYAYANGI & MENCINTAI SAYANG....

ISTERI :ABG XBLH TERANGKAN SEBABNYA??BAGAIMANA ABG BLH KATAKAN ABG SYG & CINTAKAN SY???SEDANGKAN ABG XBLH TERNGKANNYA..

SUAMI :BTL....ABG XTHU SBNYA...TP ABG BLH BUKTIKAN YG ABG MMG CINTAKAN SYG!!!!...

ISTERI :X NAK!!!SY XNK BUKTI..SY NK ABG TERANGKAN KPD SY APA SEBABNYA..KWN2 SY YG LEN,YG ADER SUAMI DAN TEMAN LELAKI ,SEMUANYA THU MENERANGKAN MENGAPA MEREKA MENCINTAI,DLM BTK PUISI & SYAIR LAGI...TP ABG LGSUNG XBLH TERNGKAN SEBABNYA!!!


SI SUAMI MENARIK NAFAS PANJNG.........DAN BERKATA...

SUAMI :BAIKLAH ABG MENCINTAI SYG SEBAB SYG CANTIK..MEMPUNYAI SUARA YG MERDU..PENYAYANG & MENGINGATI ABG SELALU...ABG JGA SUKAKAN SENYUMAN MANIS & SETIAP TAPAK SAYANG MELANGKAH...DI SITU LAH CINTA ABG..BERSAMA SAYANG!!!

ISTERI TERSENYUM & BERPUAS HATI DGN PENERANGAN SUAMINYA TD........NAMUN BEGITU SELANG BEBERAPA HARI..SI ISTERI TERBABIT DALM KEMALANGAN..DAN KOMA..SI SUAMI AMT SDIH DGN APA YG MENIMPA ISTERINYA....PERLAHAN2 SI SUAMI MEMBISIKKAN SESUATU DI TELINGA ISTERI TERCINTA..........

SAYANG......
JIKA DI SEBABKAN SUARA AKU MENCINTAIMU.....SEKARNG BLH KAH ENGKAU BERSUARA????TIDAK... OLEH E2..AKU TIDAK BLH MENCINTAIMU....
SAYANG....
JIKA DI SEBABKAN KASIH SAYNG & INGTAN AKU MENCINTAIMU....SEKARANG BLHKAH ENGKAU MENUNJUKKANNYA???TIDAK..OLEH E2 AKU TIDAK BLH MENCINTAIMU...

SAYANG....
JIKA DISEBABKAN SENYUMAN AKU MENCINTAIMU....SEKARANG BLHKAH ENGKAU TERSENYUM????TIDAK...OLEH E2 AKU TIDAK BLH MENCINTAIMU...

SAYANG....
JIKA DISEBABKAN SETIAP LANGKAH AKU MENCINTAIMU...SEKARNG BLHKAH ENGKAU MELANGKAH???TIDAK...OLEH E2 AKU TIDAK BLH MENCINTAIMU...

JIKA CINTA MEMERLUKAN SEBAB SEPERTI SEKARANG....AKU TIDAK MEMPUNYAI SEBAB MENCINTAIMU LG..
ADAKAH CINTA MEMERLUKAN SEBAB????TIDAK!!!!AKU MASIH MENCINTAIMU DULU..KINI DAN SELAMANYA....DAN CINTA TIDAK PERLU ADA SEBAB......AKU TETAP MENCINTAIMU SAYANG

ISTERI :...........................................................................................................





adakah anda memerlukan sebab untuk mencintai seseorang???pendapat watif lak mestilah ada kan tipu la lau xde tapi sampai sekarang lau my inche bee tanya kenapa watif sayang n cinta kat dia mesti watif xley nak jawab dan apa yang watif tau watif memang sayang n cinta dia..hanya Allah yang tahu apa yang watif rasa terhadap dia..





--DONE--




p/s : suaminya cintai kekurangan isterinya.. 










a w a t i f a z i z i

June 27, 2011

Birthday my kazen ( Ieqa Tj )

assalamualaikum...

ok..ini adalah short n3 untuk my lovely kazen...chenta kamu laju2..hehe..so, ini dia birthday girlnyerr..

nama diberi Afiqah Tajuddin...
Happy 18th Birthday!!!
daa tua daa..daa cukup umur..hihi



ketika bengkel teknik kamera video..


seorang prefect ketika di sekolah menengah..
asenya bukan pengawas tp lebih cenderung kpd pengganas..hihi..
just joking birthday girl...


lastly...with birthday girl (abaikan spec yg besau gedabak tuhh..hihi)

wish 4 u...

happy birthday to you..
may god bless u always dear..
amin..


--DONE--






p/s : siap2 nk ke kls lak...
hadiah lain taun ea..hihi




a w a t i f a z i z i

June 26, 2011

-new album-

assalamualaikum..

ary minggu nie saje je layan youtube pas 2 jumpa la video ter baru dr matluthfi90




rupanya matluthfi nie baru release album baru...antara lagu terbaru beliau ialah :

#1 sorry sorry
#2 ling ling aku geli
#3 hantu lampu
#4 i want nobody but hang
#5 lagu bonus

lagu yang terbaek ialah "i want nobody but hang"..tergelak sakan dgr lagu 2..
just layan jeeeee....hehe

--DONE--







a w a t i f a z i z i

June 25, 2011

Dari Dalam Diri Wanita

assalamualaikum...

Lembut wanita kerana senyumnya,
Cekal wanita kerana beraninya,
Patuh wanita kerana setianya,
Sabar wanita kerana imannya,
Kasih wanita kerana belaiannya,
Lemah wanita kerana airmatanya,
Ikhlas wanita kerana simpatinya,
Pendam wanita kerana cemburunya,
Sayang wanita kerana sikap keibuannya,
Tanpa Wanita lelaki lemah,
Kerana wanita lelaki kalah...

di sebalik setiap kejayaan seorang lelaki, pasti ada seorang wanita di belakangnya..tidak kiralah ibu, adik, kakak atau isteri..


--DONE--








a w a t i f a z i z i

June 24, 2011

Doa Jodoh

assalamualaikum...

ary nie clz bel batal so bley la blk awal n blogwalk jap..tgh syok2 blogwalk td jumpa la satu doa nie..doa untuk jodoh..doa drpd seseorg yg betol2 ingin kan wanita atau lelaki itu sebagai jodoh..baca lah doa dgn penuh ikhlas dan berserah padaNya..insyaallah Allah s.w.t akan makbulkannye..amin..



--DONE--








a w a t i f a z i z i

SAYA BLOGGER GADIS MELAYU

assalamualaikum...

kpd sumer gadis2 melayu shj okei..watif ulangi yer GADIS MELAYU SAHAJA...jomlah kte join bloglist nie..

tekan SINI tau...

watif tag sapew2 jew gadis melayu yang bace nie..




--DONE--






a w a t i f a z i z i

June 20, 2011

mama sakit..

assalamualaikum...

dalam 2 3 ary nie mama sakit..daa 3 kali pg klinik...first pg klinik doc daa inject mama..pas 2 second time pg doc bg antibiotik sbb mama demam sampai terketar2, badan siap bergoncang skali..cian mama...td baba col ckp nk g klinik ag n doc suspek skt batu karang..huhu..tetiba lak ase nk nangis jew...daa la ngah rindu kat family pas 2 mama sakit lak..huhu..ase mc nk terbang jew balik kb skg nie..huhu..

doakan mama  watif cepat sembuh ae..insyaallah berkat doa sumer mama watif sembuh..amin..



--DONE--




p/s : rindu mama, sayang mama, chenta mama




a w a t i f a z i z i

June 19, 2011

Cerita semalam..

assalamualaikum...

smalam pg celebrate fathers day ngan family pakcik watif..biasa la family kte dk jauh so, tumpang2 la family owm.huhu..so smalam, pakcik ase nk mkn murtabak kat teh tarik place the curve, jd kte owm p0wn pg la lepak sana..watif just mkn asam laksa..mmg terbaeekkk arh..sedap3..

layan jew ler gambar ea..xmo tulis bnyk2 x reti..hihi..


waktu nie baru sampai..pilih la yg mana berkenan..hehe..dari yg plg besar ke yg plg tecit..haha..


wif nohnoh yg sgt3 x ddk diam..


jauh ngelamun..rindukan owm jauh kew??huhu..


totally spice..haha..lau kuar aner2 mesti bertiga..
kowm kazen plg besh laaa..lysm..


tambah anggota baru kah???haha


dlm lift..daa otw nk alik...hanya sowm jew lelaki yg lain sumer p0mpuan..hehe...gambar ngah mkn xdew lerr...x blutut ag ngan fifi..next time lerr yerr....

happy fathers day to all father at the outside..and specially to my baba..
iloveyousomuch...











a w a t i f a z i z i

Selamat Hari Bapa ~ Baba...

assalamualaikum...

anak kuda panjat pokok kelapa,
hari ini hari bapa....

haha...pinjam pantun si kumplan sepah jap...hehe.
selamat hary bapa untuk ayahanda terchenta..setiap hari bg watif adalah hari kasih sayang x kira la dgn family, members atau some1 special..but today is special to my baba...
syg baba sgt2..jom layan gambar baba..

jeng jeng jeng...


waktu baba kecik2...


nie pic asenyer 4 taun lepas waktu kat trgganu baba kena g keje..jd mama drive kb-kt sbb nk g nyibuk gak..haha..(muka watif x berubah lgsg..haha..sila abaikan)


sekarang!!!!
curik dlm fb baba..hehe..
garang x muka baba?
walau garang tp sgt2 memahami anak2nyer..


inilah lelaki yang watif paling sayang...
Mohamad Azizi Yaacob..
love you so much baba..
u r the best  baba dat i ever had..

* thanks sbb baba daa keje kuat untuk besarkan kami adik beradik..jasa baba x terbalas...

happy father's day...

--DONE--






p/s : waktu taip n3 nie,
watif nangis sbb rindu baba sgt2..
ase nk blk kb..daa lme x jumpa baba...






a w a t i f a z i z i

June 18, 2011

hari minggu..

assalamualaikum...

erm...ary mggu nie alik umah pakcik kt jalan ip0h..hehe..biasa la..lau x jalan ip0h alik ampang..adat perantau..tumpang uma makcik n pakcik jew ler...nk blk kb 8 jam lak..fuhhhhh...lme ngat..

so, ary sabtu nie teman fifi dtg office dyer nk wt akaun..watif p0wn on lappy n start blogwalking ary nie..hehe..


muka ary minggu..hehe...

so, jap g nak tlg fifi wt kad fathers day untuk baba dyer...

--DONE--











p/s : miss my baba..



a w a t i f a z i z i

June 9, 2011

Renungan untuk wanita..

assalamualaikum...

nie adew jawapan kepada alasan untuk kaum wanita di luar sana...watif nak tegur lbey2 p0wn watif bknnyer baik n perfect sgt..tp just untuk renungan bersama x salah kan...




1. Semua yang tutup aurat, kompom masuk syurga ke?

-Yang pasti, tak tutup aurat, kompom masuk neraka.



2. Tudung labuh pun macam baik sangat. Buat dosa jugak. Mengumpat orang.
-Bila Iblis tak mahu ikut perintah Allah untuk bersujud kepada Adam, dia menyalahkan perintah Allah itu. "Apahal pulak aku kena sujud, aku lebih baik dan mulia". Samalah dengan tudung. Tudung pula yang disalahkan, " pakai tudung tak mestinya baik..bla...bla...bla..."



3. Macamlah kau bagus sangat nak tegur aku. Kau dulu lagi jahat nak mampos.
-Tidak tersabit larangan dari Nabi untuk seseorang yang bahkan baru masuk Islam untuk pergi berdakwah kepada kaumnya. Maksudnya, dakwah itu tuntutan. Selagi kau Islam, dakwah tu wajib walaupun kau sendiri tak berapa betul. Sekurang-kurang dia insaf dan bertaubat sekarang.



4. Walau kami pakai seksi tapi hati kami baik.
-Adakah kau mendakwa diri kau mempunyai hati yang suci, iman yang tinggi dan kononnya ia sudah cukup menjamin maruah diri kau tanpa perlu menutup aurat?



5. Pakai jarang ke ketat ke, itu hak kami. Kalau tak suka jangan tengok.
-Adakah kau berani menjamin bahawa semua lelaki ajnabi mempunyai hati suci dan iman yang tinggi untuk menahan godaan syaitan serta nafsu yang membuak-buak?



6. Kami rasa apa yang kami pakai tak seksi. Terpulang kepada individu yang memandang kami.
-Seksi atau tidak, kau tetap berdosa walaupun hanya menayang sehelai rambut kau. 



7. Walau kami tak bertudung, kami tetap sembahyang dan puasa. 
-Apakah ibadat kau diterima? Kau yakin cuma dengan berpuasa sudah cukup untuk menjamin kau masuk syurga?



8. Sukahati kamilah nak pakai macam ni. Kami tak susahkan hidup orang lain.
-Kau sebenarnya dah susahkan bapa, abang, adik, suami serta orang lain dengan menarik mereka ke neraka bersama kau disebabkan mereka tidak menegur dan gagal mendidik kau.



9. Apa yang kami pakai, ini antara kami dengan Tuhan.
-Berani cakap di dunia, berani ke kau cakap macam tu depan Allah nanti? Lawan perintah Allah, Neraka tempatnya.



10. Kami pakai seksi macam ni, sebab ikut arahan photographer/pengarah filem untuk disesuaikan dalam scene. (ayat artis)
-Sanggup patuh arahan mereka daripada patuh suruhan Allah?



11. Bukan kami tak mahu menutup aurat, cuma masih belum sampai seru.
-Mati tidak mengenal usia. Tak takut ke mati dalam usia muda? Tak sempat nak bertaubat nanti.



12. Takkan nak buat perubahan secara drastik? Slow-slow la..
-Boleh ke cakap kat Malaikat Izrail nanti, tunggu kejap! Lepak la dulu. Jangan ambil lagi nyawa aku. 



13. Tutup aurat tu bagus tapi kami tidak mahu hipokrit kerana tidak ikhlas melakukannya.
-Kalau begitu kau sebenarnya memang hipokrit kerana tidak ikhlas beragama Islam.


renung2kan dan selamat beramal..

“Wahai wanita, setiap ciptaan tuhan yang berharga di dunia ini akan terlindung dan amat sukar untuk diperolehi. Di mana kamu boleh dapatkan permata? Tertanam jauh di perut bumi, tertudung dan dilindungi. Dimana kamu jumpa Mutiara? Terbenam jauh di dalam lautan, tertudung dan dilindungi oleh kulit kerang yang cantik. Di mana kamu cari emas? Terperosok di lapisan bumi tertudung dengan lapisan demi lapisan tanah dan batu. Tubuh kamu adalah suci malah lebih berharga daripada emas mahupun permata. Oleh itu kamu juga perlu bertudung dan melindungi diri kamu.”




psst : n3 copy paste dari sowm blogger
 just untuk renungan bersama..









a w a t i f a z i z i

Surat untuk Isteri Tercinta

assalamualaikum..

Suami bin Lelaki
17, Jalan Angkasa,
24300, Kemaman
Terengganu.

Isteri binti Perempuan
17, Jalan Angkasa,
24300, Kemaman
Terengganu.

31 April 2006

Puan,

PERKARA : PERMOHONAN UNTUK BERPOLIGAMI

Perkara di atas adalah di rujuk.

2. Sebab utama permohonan ini di lakukan adalah kerana saya ingin melengkapkan kuota yang telah di peruntukkan bagi saya. Buat masa ini kuota yang telah di isi cuma satu, memandangkan masih ada 3 kekosongan, eloklah jika dapat di penuhi secepat mungkin. Pihak yang akan mengisi satu kekosongan ini buat masa ini ialah Cik Hana Fazura binti Ramli yang merupakan setiausaha saya di pejabat. Memandangkan komitmen yang beliau tunjukkan di pejabat amat baik, eloklah jika kita masukkan dia bersama kita di dalam organisasi keluarga kita. Kekosongan yang selebihnya akan di isi di masa akan datang.

3. Untuk makluman pihak puan, yang sebenarnya masalah ini telah lama saya fikirkan tetapi memandangkan poket saya yang selalu nipis, terpaksalah saya tangguhkan dulu permohonan ini di samping kurangnye rasa keyakinan untuk mengemukakan permohonan ini. Kini, setelah saya dapat mengeluarkan kesemua duit pelaburan ASB saya, saya merasakan kembalinya semangat saya yang telah hilang selama ini.

4. Permohonan ini amat setimpal kerana dengan kedudukan sekarang ia menguntungkan kedua belah pihak dan juga pihak ketiga. Selama ini hidup kita bahagia sebab jika tidak, manakan mungkin puan dapat menjadi seperti sekarang. Semua yang puan miliki sudah bertambah besar. Kereta besar, rumah besar, rantai besar dan pakaian besar. Jika dulu potongan puan seperti gitar, kini sudah bertukar menjadi drum. Oleh itu, sudilah kiranya dapat kita kongsi bersama insan lain kebahagiaan kita ini.

5. Pihak puan juga dapat menikmati faedah dari kelulusan permohonan ini kerana puan akan tetap menikmati apa yang telah puan miliki sekarang dengan waktu bekerja lebih singkat dan sistem syif akan di perkenalkan iaitu 1 hari kerja dan 1 hari cuti rehat. Waktu bekerja yang selebihnya akan ditampung oleh pihak ketiga. Kebaikan yang puan akan nikmati ialah waktu rehat yang bebas kerana dalam waktu puan bercuti, saya selaku Penyelia tidak akan memantau aktiviti yang puan lakukan. Pada waktu itu saya cuma akan fokus kepada hasil kerja pihak ketiga. Menguntungkan bukan?

6. Segala kerjasama dari pihak puan saya dahulukan dengan ribuan terima kasih. Saya amat berharap pihak puan dapat meluluskan permohonan saya ini kerana adalah lebih baik jika kita dapat berkongsi kebahagiaan kita ini bersama insan lain. Saya harap permohonan saya ini di balas dengan senyuman penuh keikhlasan dari pihak puan dan tandatangan puan di atas kertas yang saya lampirkan bukannya balingan periuk nasi, pinggan-mangkuk, ketukan senduk dan perkara-perkara yang menyukarkan pihak puan untuk melakukannya.

7. Saya harap puan sudi meluluskan permohonan ini. Hadirkanlah senyumanmu sebagaimana ketika kita menyambut orang baru iaitu bayi kita kedalam keluarga kita 10 tahun lepas. Situasinya lebih kurang sama dengan masa kini. Kita akan menerima orang baru juga cuma bezanya ialah jika 10 tahun yang lepas kita perlu menjaga dan membelainya dengan manja bersama tetapi kali ini, setiap urusan penjagaan dan belaian manja akan di laksanakan oleh saya sepenuhnya.

8. Akhir kata, saya harap permohonan saya ini dapat dibalas secepat mungkin. Semoga kita bersama-bersama dengan pihak ketiga akan dapat melaksanakan program ini dengan jayanya.

Sekian, Terima Kasih.

"BERKORBAN DAN BERKONGSI KEBAHAGIAAN LAMBANG RUMAHTANGGA BAHAGIA"

Yang Ikhlas Memohon,

Suami bin Lelaki




psst : lau future husband watif anta surat mcm nie 
mmg teruk arh watif kerjakan..
x cukup tanah la dyer lari...







a w a t i f a z i z i

Happy Birthday Wirda Munira

assalamualaikum...

ary nie 09.06.2011 tepat jam 12 tgh mlm td, genaplah umo adeq kesayangan kakak nie umo 10 taun...daa besar upenyer...

dok uma 2 molek2 jange d0k buah sokmo...haha...

wif birthday girl...

kalu make gak no 1...haha..

kakak syg adeq sgt2...
hepy birthday yang ke-10...
may good bless u always dear...
...iloveyousomuch...





p/s : hadiah nanti kak blk kb la deh....
hehe....





a w a t i f a z i z i