March 29, 2011

adakah klcc lambang cinta???

assalamualaikum...

daa lme x tulis n3..hihi(yeakew??..adew kemusykilan kat c 2)
adew apew ngan klcc..hihi...
adakah klcc 2 sbg lambang cinta??
hahaha...watif tanya mcm 2 sbb watif adew dgr la adew satu kapel 2 borak2 kan..yg si gegurl nie tanya si boboy "u nk klcc yg belah mana??kanan kew kiri??"haha..watif adew kat blkg jew...hihi...
tp watif rasa 2 la keunikan kapel 2 sbb dyerowm adew sentimental value trhdp klcc 2...

nie buktinyer....

jeng jeng jeng....


tengok tengok tengok kat belakang tuuuuuuuuu...
kan daa ckp...hihi...

ekceli nie kazen watif..ary tu teman dyerowm pg dating..n terdgr dyer ckp...hihi..
comel kan dyerom...

to kax ina n papa ejax semoga kowm eppy always..
bior berkekalan hingga hujung nyawa...
amin...



p/s : sowi la kax ina lmbt p0st n3 nie...hihi..







a w a t i f a z i z i

March 23, 2011

22.03.2011

assalamualaikum...

best ngat ary nie sbb kelas pagi batal...tp ptg k0l 2 adew lak..huhu...nie nak citer sal smalam..22.3.11..hihi..

smalam kuar ngan roomate sumer..ekceli nk g the mines tp last minute tukar plan sasar ke mid lak..huhu..kte owm nk g tgk merong..biasalah daa dkt nk abiz nie bru kte tgk kan..hihihi...

kte layan jew la pic nie ep..


nie ngah tggu train kt UKM


dan nie lagi...


makan time...(ngah gayut p0wn sempat snap pic..hihi)


main game jap...tembak menembak ag tau...


acu cubo try test pakai spec..hihi..


setelah penat berjalan..

watif ase cukup la pic nie...huhu..next time update ag..

babai..









a w a t i f a z i z i

March 21, 2011

bakal teman hidupku

assalamualaikum...

smalam n3 utk bkal suami ary nie n3 utk bkal teman hidup watif lak...

Bakal teman hidupku,
Aku diamanahkan kepada kamu,
Daripada bapaku sebagai wali,
Kepada kamu sebagai suami.

Bakal teman hidupku,
Maafkan aku jika tak seperti yang kamu mahu,
Maafkan juga segala tingkah laku ku,
Kerana...
Aku juga manusia biasa seperti kamu.

Bakal teman hidupku,
Ku pinta pada mu,
Bimbinglah aku,
Ke jalan yang satu,
Jalan yang lurus walau jauh beribu batu.

Bakal teman hidupku,
Maafkan segala cacat celaku,
Maafkan terkasarnya bahasaku,
Maafkan segala salah silapku.

Bakal teman hidupku,
Hanya satu yang ku pinta darimu,
Jagalah aku,
Sayangilah aku,
Dan...
Jujurlah padaku



sekian...






a w a t i f a z i z i

kekasih standard vs kekasih sejati

assalamualaikum...

n3 semenjak dua menjak nie slalu ngat sal cinta kan..huhu..biasa la..topik cinta nie tak habis tuk dibahas...huhu..

ary nie nak kongsi sal kekasih standard vs kekasih sejati..

jom check samer2 ek..

Kekasih standard selalu ingat senyum diwajahmu
Kekasih sejati juga mengingat wajahmu waktu sedih


Kekasih standard akan membawamu makan makanan yang
enak-enak
Kekasih sejati akan mempersiapkan makanan yang
kamu suka



Kekasih standard setiap detik selalu menunggu
telefon dari kamu
Kekasih sejati setiap detik selalu teringat ingin
menelefonmu



Kekasih standard selalu mendoakan mu kebahagiaan
Kekasih sejati selalu berusaha memberimu kebahagiaan



Kekasih standard mengharapkan kamu berubah demi dia
Kekasih sejati mengharapkan dia bisa berubah untuk
kamu



Kekasih standard selalu marah ketika kamu menelefon waktu
dia tidur
Kekasih sejati akan menanyakan kenapa sekarang
kamu baru telefon?



Kekasih standard akan mencarimu untuk membahas
kesulitanmu
Kekasih sejati akan mencarimu untuk memecahkan
kesulitanmu



Kekasih standard selalu bertanya mengapa kamu
selalu membuatnya sedih?
Kekasih sejati akan selalu mananyakan diri sendiri
mengapa membuat kamu sedih?



Kekasih standard selalu memikirkan penyebab perpisahan
Kekasih sejati memecahkan penyebab perpisahan



Kekasih standard bisa melihat semua yang telah dia
korbankan untukmu
Kekasih sejati bisa melihat semua yang telah kamu
korbankan untuknya



Kekasih standard berpikir bahwa pertengkaran
adalah akhir dari segalanya
Kekasih sejati berpikir, jika tidak pernah
bertengkar tidak bisa disebut cinta sejati



Kekasih standard selalu ingin kamu disampingnya
menemaninya selamanya
Kekasih sejati selalu berharap selamanya bisa
disampingmu menemanimu



kekasih standard selalu berusaha menjanjikanmu
yang selama ini kau impikan
kekasih sejati akan berhati-hati dalam berjanji
karena dia tidak ingin kau kecewa



kekasih standard akan membahas semuanya denganmu
kekasih sejati tidak ingin kau memikirkan
apa-apa,dia sudah menyiapkan semuanya untukmu



kekasih standard akan merindukanmu ketika kau jauh
kekasih sejati akan tetap merindukanmu bahkan
ketika kau didekatnya


 awak rasa saya yang mana satu???



p/ssaya nak kamu tahu..

Bahawa saya ada disini pada bila-bila masa..
saya nak kamu tahu..
Bahawa kamu lah insan yang saya rindui sepanjang malam..
saya nak kamu tahu..
Bahawa saya sayangkan kamu sejak dulu hingga sekarang..
Tak kurang walau sedikit 
pun..





a w a t i f a z i z i

March 20, 2011

kepada bakal suamiku...

assalamualaikum..

daa lme x update blog...selama nie jd silent reader jew...biasa arh xdew mood nk tulis..t lau tulis gak n3 jd ntah papew jew...so skg nie came out wif new n3.

kepada bakal suami watif, adew warkah untuk mu..

assalamualaikum..kepada bakal suami watif yg berada di depan lappy skg nie(mesti la kan depan lappy lau x dyer x ley bce lak..haha)nie adew n3 khas tuk awk tau..bce ek jgn x bce lak..

pertamanya saya ingin katakan pada awak bahawa bukan harta yang saya cari, bukan pangkat yang saya kejar. saya cuma ingin mencari seseorang yang mampu membimbing saya dan mampu mengajar saya. saya cuma insan lemah dan saya punya banyak kekurangan. saya ingin awak tahu, yang saya tak kisah kalau awak tak sekaya Bill Gates atau Donald Trumph. Cukup sekadar kalau awak mampu memiliki sebuah kereta untuk kesenangan bersama. saya juga ingin awak tahu, saya tak kisah kalau awak bukan bos di syarikat-syarikat besar. Cukup sekadar awak mempunyai kerja halal yang mampu bagi kesenangan kepada kita nanti.
saya juga tak kisah andai awak tak miliki sebuah banglo mewah. Cukup sekadar rumah yang memberi keselesaan kepada kita dan mungkin 5 anak-anak kita (teeettttt...hihihi..terlebey sudaa). saya juga ingin awak tahu yang saya bukan seperti chef di kaca tv. saya belum pandai menyediakan pelbagai jenis masakan untuk awak. saya sedang dalam proses pembelajaran. Sesungguhnya saya tidak sesempurna insan lain. saya tak secantik wanita lain di luar. saya tak sebijak mereka dan saya tak pandai bergaya. saya cuma ingin awak menerima diri saya seadanya.

saya harap,awak seorang yang rajin membantu saya di rumah walaupun saya tahu awak mesti penat sebab kerja. Cukup sekadar awak tolong kemas rumah atau basuh kain baju. saya taknak, awak persoalkan segala kekurangan saya sesudah kita diijabkabul. saya terima awak seadanya dan awak kena terima saya seadanyasaya nak awak sentiasa disisi saya bila saya perlukan teman dan bila saya dalam kesedihan.

Siapalah diri ini untuk memilih berlian sedangkan saya hanya sebutir pasir yang wujud di mana-mana. Tetapi saya juga punyai keinginan seperti gadis lain, dilamar lelaki yang bakal dinobat sebagai ahli syurga, memimpin saya ke arah tuju yang satu. Tidak perlu awak memiliki wajah setampan Nabi Yusuf A.S yang mampu mendebarkan jutaan gadis untuk membuat saya terpikat.Andainya jodoh kita yang tertulis di Luh Mahfuz, Allah pasti mencampakkan rasa kasih di dalam hati saya dan juga hati awak bila kali pertama kita berpandangan. Itu janji Allah.

Seandainya awak memang tercipta untuk saya,bimbinglah saya, didiklah saya. Andai saya terkasar bahasa atau terlanjur kata, tegurlah saya dengan berhikmah.

Ya Allah seandainya telah Kau catatkan dia milikku, tercipta untukku,
Satukanlah hatinya dengan hatiku,
Titipkanlah kebahagiaan antara kami,
Agar kemesraan itu kekal abadi..

sekian
wassalam








p/s : Janganlah kau pernah mencari orang
 yang sempurna untuk kau cintai 
Namun carilah orang yang
 pantas untuk kau cintai
 Lalu cintailah dia dengan
 cinta yang sempurna...





ikhlas drpd bakal tulang rusuk kirimu..

a w a t i f a z i z i

March 6, 2011

LPPKP

assalamualaikum...

hari nie hari ahad...sumer tau kan..haha..biasanyer owm lain hari ahad nie cuti ujung mggu tp watif x sbb kena pg LPPKP (Latihan Program Pembangunan dan Kepimpinan Pelajar).huhu..

program start k0l 8 pg n abiz k0l 4 ptg...

k0l 8 pg kena dgr ceramah..tajuk ceramah lak Pembentukan nilai-nilai insaniah..mula2 2 membuai2 gak arh..bayangkan k0l 8 pg daa kena dgr ceramah..pas 2 lme2 daa ok...

lepas dgr ceramah 2 kte owm bekpes dulu..hihi..pas 2 adew aktiviti LDK..t0k LDK nie 1 group kena 20 owm jew..sepatutnya campur laki p0mpuan..tp dak laki x mencukupi so, group watif sumer p0mpuan..best sgt2..x la malu sgt lau nk wat apew2 aktiviti..

tuk sem nie dapt fc yg best gler..sporting tahap langit ke 7..huhu..

mcm biasa tok LDK 1 kena introduce myself..huhu..lepas intro  kte owo kena divide jd 4 groupn kena analyse gambar yg diberi..group watif kena task gambar 3 owm buta tgk meraba gajah..kowm penah dgr x citer 7 owm buta meraba gajah???ala2 mcm 2 la tp kena wat conclusion sndiri sal citer 2..

(waktu nk g blok akedemik tuk LDK dari dewan)
bila mdm tanya nama group ekceli nk letak jew gajah tp bila daa kena last yg present citer 2 trus jd name group we r no FOUR...haha (dtg idea sbb tgk movie nie smalam)..x ley bla kan nme group..haha..

abiz jew LDK 1 kte owm rehat n solat jap..pas 2 sambung alik ngan LDK 2..time nie kte owm main game radio buruk lak...haha..yg nie kena diveide jd 2 group..ayat daa la panjang gler pas 2 kena igt n then kena passing kat member..nasib baik watif jd yg no 3..tp ayat kat c 2 p0wn daa berterabur..haha..tp ok arh sbb group watif menang..hihi..konklusi game nie, dlm menyampaikan maklumat 2 adew halangan2 yg tersendiri so, bila kite nk menyampaikan maklumat 2 kena la pay attention.

lepas jew LDK 2 nie adew LDK 3 lak..huhu..bnyk sungguh..fuhhh...yg nie lak kte owm main game memek muka..haha..nasib baik watif kena memek muka yg senang jew..watif kena memek muka BAHAGIA..(untung la owm tgh bahagia..haha)adew member watif yg kena fmemek muka frust, benci, pemalu, perli n mcm2 ag..haha..memang best arh..yg nie nk knl pasti memek muka owm bila ckp ngan kite..mana la kite tau ngah syok2 ckp tetibe owm 2 wat muka perli..bley la kte c0ntrol bila bercakap 2..

kte owm continue lak ngan berlakon..hihi..teks daa bagi..yg nie nk knl pasti cara2 nk nasihat owm dgn bt0l, intonasi yg bt0l n mcm2 ag..huhu...

akhir skali, LPPKP sem nie mmg best.memang terbaeeekkkkk arh..haha...






p/s : harap2 sem depan lagi best...

*** nk tgk pic ag singgah blog nie cik Qiah









a w a t i f a z i z i

March 3, 2011

Muse - Unintended

assalamualaikum..

watif suka lgu nie dari dulu ag...

You could be my unintended
Choice to live my life extended
You could be the one I'll always love
You could be the one who listens to my deepest inquisitions
You could be the one I'll always love

I'll be there as soon as I can
But I'm busy mending broken pieces of the life I had before

First there was the one who challenged
All my dreams and all my balance
She could never be as good as you

You could be my unintended
Choice to live my life extended
You should be the one I'll always love

I'll be there as soon as I can
But I'm busy mending broken pieces of the life I had before

I'll be there as soon as I can 
But I'm busy mending broken pieces of the life I had before

Before you 












a w a t i f a z i z i

March 2, 2011

you by nur jannah alia

assalamualaikum...

mood : mengepost lirik..haha..(tatabahasa daa salah d c 2 yerr)

ary 2 daa p0st video ary nie nk p0st lirik lak..hihi...

you were there to light my day
you were there to guide me through
from my days down and on
i'll never stop thinking of you.

how can i forget all that
when you're the one who make me smile
you'll always be a part of me
how i wish you were still mine.

never will forget the day
how we've met and came this far
we all know we got this feeling
but somehow it has to end up here.

i know it's me who say good bye
and that the hardest thing to do
cause you mean so much to me
and guide the truth from me to you.

for all the things i've done and said
for all the hurt i've caused of you
i hope you will forgive me baby
cause that wasn't what i meant to do.






p/s : i wish u r still mine for forever n ever.




a w a t i f a z i z i

That's when i love you =)

assalamualaikum...

still melekat kat lappy...layan jew la ep..hihi.. =)

When you have to look away
When you dont have much to say
Thats when I love you
I love you, just that way
To hear you stumble when you speak
Or see you walk with two left feet
Thats when I love you
I love you, endlessly
And when your mad cuz you lost a game
Forget Im waiting in the rain
Baby i love you,
I love you anyway
Heres my promise made tonight
You can count "on" me for life
Thats when i love you
When nothing you do can change my mind
The more I learn, The more I love
The more my heart cant get enough
Thats when I love you, no matter what
So when you turn to hide your eyes
Cause the movie it made you cry
Thats when I love you
I love you a little more each time
And when you cant quite match your clothes
Or when you laugh at your own jokes
Thats when I love you
I love you, more than youll know
And when you forget that we had a date
Or that look that you get when you show up late
Baby I love you, I love you anyway
Heres my promise made tonight
You can count "on" me for life
Thats when i love you
When nothing you do can change my mind
The more I learn, The more I love
The more my heart cant get enough
Thats when I love you,
When I love you no matter what
Thats when I love you
When nothing baby
Nothing you do could change my mind
The more I learn, The more I love
The more my heart cant get enough
Thats when I love you,
When I love you no matter what
No matter what







p/s : iloveyousomuch






a w a t i f a z i z i

minggu yang memenatkan

assalamualaikum..



malam sumer...watif ase minggu nie la minggu yg paling memenatkan...assmnt bertimbun..pas 2 adew presentation ag..huhu...

tuk subject bel 260 lak adew presentation kena create our own activity based on skill yg mdm daa bg..huhu..

ary jumaat nie adew test mkt lak..huhu..amat2 menakutkan..sem nie asenyer subject mkt la killer paper..fuhhh..sabo jew lerr...

kylerrr..nk g wt assgmnt lu..hihi..

t lau adew update baru t0k mlm nie bermakna watif still melekat kat lappy nie..haha..

babaii uuoollsss...






a w a t i f a z i z i

March 1, 2011

Opptss...tercurang????

assalamualaikum...


tercurang????what the heyyyy...huhu..(jaga bicara anda)

pernah x uolss terfikir yg org yg kita sayang mula berubah aty??waktu mula2 kapel dulu everyday sms, call n mcm2 ag la kan..tp skg nie daa berubah.

mcm mana lau uoollss nmpak kekasih uuollss jalan berdua dgn perempuan lain..siap berkepit , mkn together n mesra lagiii..huhu..adakah kekasih anda 2 curang???

mcm ner perasaan uuoollsss lau tgh baekk punyer mkn ngan member tetibe jew member uuoollsss ckp " wei 2 bkn pakwe ko kew???amboi bkn main ag berkepit.."fuhh..confirm berasap la gak kan..huhu..

bila tanya ckp member lak..huhu..x tau bt0l kew x kan..tp bila daa nmpak kat depan mata apa ag kan??

tanda-tanda kekasih anda mula berubah hati / tercurang :

* Asyik resah melihat jam tangan apabila bersama anda.

selalunya bley jew lepak lame2 tp skg nie mcm resah jew lau lepak ngan uoloss.


* Tiba-tiba saja mengadu sakit ketika bertemu janji dengan anda.

waktu tgk berseronok keluar bersama, tiba2 jew si dia mengadu sakit.ada2 jew sakitnya, kejap pening, sakit perut, lenguh kaki n nk demam la..huhu..


* Kerap menolak pelawaan anda untuk keluar bersama.

dulu bkn main ag beria-ria bila ajak kuar tapi skg nie bg 1001 alasan xmo kuar.


* Menjadi panas baran dan sering mencari kesilapan anda.

sikap berubah daripada penyanyang terus menjadi pengganas pemarah..haha..lepas 2 hal2 kecik p0wn diperbesarkan.


* Sudah tabiat pasangan bercinta, suka membelek-belek telefon bimbit pasangannya tetapi si dia tidak membenarkan anda memegang apatah lagi membelek telefonnya.

jika si dia jujur n ikhlas dgn uoollss mesti si dia bg jew kan. (berani kerana benar, takut kerana salah)


* Tidak lagi rajin menelefon anda.

bila rasa sunyi jew col..sbg perempuan, x kesah lau xley ckp sampai 2 3 4 jam sehari tp at least beberapa minit sudah memadai tuk mengeratkan lg hubungan anda dan mengatakan rasa kasih dan sayang anda.

adew kew istilah tercurang???haha..bg watif xdew la istilah mcm 2..lau curang 2 bnyk arh..

jagalah orang yg menyayangi anda itu baek2..t bila daa khilangan dyer wt selamaya waktu 2 barulah menangis x berlagu...






p/s : curang itu nikmat bagi mereka yang curang







a w a t i f a z i z i

Bahaya 400 kali ganda

assalamualaikum...




amacam ngan title watif???hihi..bahaya apakah itu???erm..n3 nie khas tuk org yg suka menghisap shisha...


bahaya menghisap shisha adalah 400 kali ganda lebih bahaya daripada menghisap rokok..kenapakah uoolsss ade shaisha lbey bahaya dr rokok..


nie pendapat pakar Runding Bedah Jantung dan Paru-paru Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia, Prof Madya Datuk Dr. Mohd Ramzisham Abdul Rahman mengenai budaya menghisap shisha yang semakin digemari oleh rakyat malaysia..


jom check it out :-


*masa menghisap shisha lbey lme berbanding masa mghisap rokok yg bley mengjangkau hingga 2 jam.


*wap panas yg disedut juga boleh memusnahkan cilia atau bulu2 roma dalam dada yang bley menyebabkan kita batuk dgn lbey efektif "apabila dada dimasuki wap panas, kawasan cilia akan menjadi togel dan menyebabkan penghisap mendapat batuk yg lbey teruk.


*menghisap shisha secara tegar juga blh mendtgkan risiko kpd paru2 dan jantung dan bley pnyebabkan penyakit kronik.


*blh mendatgkan masalah jangkitan bakteria melalui perkongsian paip.


*plg penting fakta yg menyokong bahawa kajian nie ialah tembakau herba yang digunakan memiliki kecenderungan untuk menyimpan kandungan karbon monoksida empat hingga lima kali ganda lbey tggi berbanding menghisap rokok.


sekian.








p/s : juz untuk dikongsi info bersama








a w a t i f a z i z i